Khamis, 20 Ogos 2009

Istana Budaya Hiking di Hulu Langat, Selangor






Gambar ini adalah koleksi semasa hiking bersama-sama peserta kursus motivasi Istana Budaya. Hiking kurang mencabar... tapi untuk menghayati alam semulajadi dan misi utama untuk fotografi... aku senyap je.. ikut pemuzik OTM dan artis budaya ARTISTANA yang riuh rendah...
Dah nak sampai ke resort baru nak jumpa view yang cantik dan menampakkan keaslian tempat tu ... cahaya yang sampai di bumi di celah-celah daun menghasilkan flare yang teramat cantik... tanpa menggunakan tripod aku meletakkan kamera dengan tangan aku dalam posisi yang paling kukuh sambil duduk mencangkung... setting dalam f8 dan shutter 40s, saya pelbagai kan dengan setting lain dan hasilnya adalah seperti ini... puas hati aku dengna hasilnya. Penggunaan format simpanan RAW byk membantu aku dalam memastikan kualiti dan ketelitian pixel dalam kawalan aku. ..

Tiada ulasan: